donderdag 21 maart 2013

Interessante upgrade voor Google afbeeldingen

Eergisteren heeft Google een paar interessante zoekfilters toegevoegd voor wie via zijn zoekmachine naar afbeeldingen zoekt.
Maar één ervan werkt niet zoals ik gedacht had…

Het eerste filter laat ons toe om de gezochte afbeeldingen te beperken tot geanimeerde GIF’s:

image

Dit zoekfilter zal, denk ik, vooral interessant zijn voor leraren.
Want animatie aan een beeld toevoegen kan veel verduidelijken.
Maar ook bloggers zoals ik, kunnen er bij de illustratie van hun schrijfsels nuttig gebruik van maken.
Een paar willekeurig gekozen voorbeelden:

sn2Clock

Het tweede filter laat toe een transparante kleur te kiezen:

image

De keuze van dit filter zorgt ervoor dat de achtergrond van de te zoeken beelden die is welke je als transparante kleur aanduidt.
Eigenlijk had ik hier verwacht dat de aangeduide transparante kleur volledig doorzichtig zou zijn  bij het plakken van een afbeelding op een achtergrond.
Niet dus. Of begrijp ik het verkeerd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten