dinsdag 5 oktober 2010

Zo doen ze het

Ik herinner me het nog goed uit mijn kleutertijd. Meer dan 60 jaar geleden dus.
Hoe zuster Elizabeth van de kleuterschool ons beloofde dat ze eens poppenkast zou spelen als we echt braaf waren.
Ik heb het niet dikwijls meegemaakt. Meestal bleef die mooi geverfde kast, dood in de klashoek staan. Het mysterieuze rode gordijntje ging zelden open.
Zouden we dan zo’n stoute kinderen geweest zijn?
Of had dat nonnetje gewoon geen goesting?
In elk geval: poppenkast is altijd een bijzondere aantrekkingskracht op mij blijven uitoefenen.
Jaren geleden kon ik tijdens de Gentse feesten mateloos genieten van de puppetbuskers die op straat minipoppenkast speelden en ons lieten zien hoe ze aan de touwtjes trokken

image

Ik herinner me hoe ons Leen als peuter kon opgaan een meeleven met Bert en Ernie van Sesamstraat.
En hoe we gelachen hebben en meegezongen met de Muppets’ Mahna Mahna

Zing maar mee!

Denk er dus maar bij dat er achter de schermen heel wat werk nodig is om ons dit schitterend stukje te presenteren.
Om daar een goed idee te krijgen, moet je volgend filmpje je eens bekijken.
Kan je daar de gordijntjes terug bij denken?

Dat zal wel oefenen geblazen zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten