zaterdag 9 juli 2011

Vliegerkes

Ik herinner me nog zeer goed hoe mijn vaderke mij al vliegerkes leerde maken van toen ik nog “hakkelde ongeriefd”.
Uit gazettenpapier.
Grote en kleine, brede en smalle. Langvliegers en snelvallers.
Ik amuseerde mij kostelijk. En mijn paatje ook.

Een paar jaar geleden moest ik voor een praktische proef bij de jaarlijkse dorpsquiz in de Romershovense Pastorij, weer een vliegerke maken.
Het was de bedoeling om het toestel een zo groot mogelijke afstand te laten zweven.
Ik was ervan overtuigd dat mijn jeugdervaring vruchten zou afwerpen.
Niets was minder waar: mijn vliegerke vloog de verkeerde kant op en landde tegen de muur achter mij.
Hilariteit alom en geen punten voor onze quizploeg…

Maar laat ze nu maar komen als ze bij een volgende quizbeurt ons weer aan het vliegeren zouden durven zetten.
Want ik ga oefenen en een supermachine fabriceren!
Op 9GAG vond ik de plannen om wel 12 flitse modellen ineen te flansen.
10 van die speren zie je hieronder afgebeeld.
Er is dus werk aan de winkel.

Doe ook maar mee.
Maak er een fijn knutselweekend van en mijmer met weemoed over die verre kinderjaren, die (bij mij toch) van binnen nooit echt zijn overgegaan…

image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten