maandag 28 december 2009

Eindejaarsamusementjes

Het internet kan soms ingrijpende gevolgen hebben op de manier waarop we met de dingen omgaan.
Zo heb ik er onlangs geleerd hoe ik een banaan moet pellen!
Ik voel me nu een veel gelukkiger mens.
Maar omwille van mijn buikje mag ik, spijtig genoeg, niet veel van die gele lekkernijen smullen…



En in deze dagen van familiefeesten kan volgend filmpje van Robert Wiseman je misschien op een paar ideetjes brengen om de show te stelen.
Dus: oefenen maar.
Maar voor sommige van die trucjes moet je indachtig zijn wat mijn grootmoederke altijd zei: “wie met vuur speelt zal er door vergaan!
En ze zei ook: "voorzichtigheid is de moeder van de porceleinwinkel!"

Ook nog even dit: om de vlammetjes uit te gieten doe je dus wat azijn in een beker en voeg je wat bakpoeder (bicarbonaat) toe. Zo maak je CO2 en dat gas is zwaarder dan lucht. Daarmee kan je dus de zuurstof rond de vlammetjes wegduwen en ze doven.
En heb maar geen Kopenhagen-wroeging: je maakt wel CO2 maar je dooft tegelijkertijd de CO2-producerende kaarsvlammen. De aardtemperatuur zal dus niet met 0,000000001 °C toenemen. Oef!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten