dinsdag 12 januari 2010

Mijmeringen: (meer dan) 1 jaar jong

De tijd gaat snel, gebruik hem wel.
Over het eerste deel van dit wijze gezegde bestaat geen twijfel. En hoe ouder je wordt, hoe relatief sneller de tijd wegijlt.
Of het tweede gedeelte mij lukt, daarover heb ik regelmatig mijn twijfels.

Ik ben nu meer dan 1 jaar lang aan het Mijmeren.
Mijn allereerste Mijmeringetje verscheen op 10 november 2008.
Maar vanaf 11 januari 2009 heb ik een tellertje op mijn webpagina geplaatst. Bijgevolg wordt dat mijn referentiedatum
 image
Je ziet dat ik gedurende dat jaar 13922 bezoekers op mijn blogje mocht ontvangen.
Peanuts natuurlijk in vergelijking met wat vele andere blogs halen.
Maar het is mij niet om records te doen.
Ik ben wel blij met dit gemiddelde van meer dan 38 bezoekers per dag.
  image
Bezoek1 Ik weet o.a. via Google Analytics, dat een behoorlijk aantal van die bezoekers ”trouwe klanten” zijn.
Uit Vlaanderen en Nederland vooral, maar ook Amerikanen en Fransen. En zelfs Filippino's en Indiërs!
In de tabel hiernaast zie je een staaltje van de laatste maand.
Ik neem aan dat ook die bezoekers uit verre landen de Nederlandse taal verstaan. Ofwel geeft de vertaling via “Translate my blog” toch goed leesbare resultaten. Ik heb dat trouwens zelf al eens uitgetest met een vertaling in het Engels en ik vond het resultaat vrij behoorlijk. Alleen daar waar ik mij in het Nederlands een paar “Taverniaanse vrijheden” (zoals deze) permitteer, loopt het uiteraard mis.

Ik heb intussen 462 berichtjes bijeen geschreven, waarvan 365 in 2009. Dit komt perfect overeen met 1 berichtje per dag: een discipline die ik mij had voorgenomen en die ik tot nu toe heb kunnen waarmaken.
Onlangs heb ik eens alle berichtjes van 2009 in één groot pdf-bestand samengebracht: een document van… 422 pagina’s!

Dit schrijfritme volhouden veronderstelt dat ik dagelijks een drietal uren geconcentreerd opzoek- en schrijfwerk verricht.
Ik begin daar meestal na 22u. aan en dan werk ik door tot ik klaar ben.
Maar als ik een drukke vergaderweek voor de boeg heb (en dat gebeurt nogal eens), dan werk ik ook overdag. Ik zorg er dan voor dat ik een paar berichten op voorhand klaar heb.
Publicatie op internet gebeurt (bijna) steeds elke morgen om 7.30u.

image
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Ik zing bijgevolg vooral over de ruime wetenschappen, de wetenschapsgeschiedenis, boeken, informatica, de evolutie van internet enz. En… spellekes en puzzelkes op vrijdag.
Dit zal ook in 2010 wel zo blijven. Als ‘t God belieft. Want ik doe het verdomd graag en met heel veel plezier.
Ik hoop dat jullie aan het lezen ook zo nu en dan wat lol kunnen beleven.
En bedankt ook voor uw reacties af en toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten