vrijdag 2 april 2010

Paaseipuzzel

Morgen komen de klokken terug van Rome.
En ze brengen paaseikes mee.
Ik neem aan dat de jonge generatie hier niet veel meer van snapt.
De tijden zijn veranderd. Vliegen de klokken nog wel?
Ik heb soms zelfs de indruk dan ze minder luiden dan vroeger.
De kerk staat niet meer in het midden. De paashaas heerst!

PICT2406
Maar toch gaat mijn puzzelke van dit paasweekend over paaseikes. Over lekkere chocolade eikes van de klokken. Witte en bruine.

image
Geen moeilijke opgave denk ik. Ontspannend, zoals de prille lente.
Hier gaan we.

Je krijgt drie dozen met paaseikes. De dozen zijn gesloten, je kan niet zien wat er in zit.
In één doos zitten witte paaseikes, in een andere zitten bruine eikes en in de derde doos zit een mengsel van bruine en witte eikes.
Op elke doos is een etiket geplakt waarop staat wat in de doos (zou moeten) zitten: witte eikes, bruine eikes, mengsel van wit en bruin.
Maar: de etiketten staan niet op de juiste doos. Alle etiketten staan verkeerd.
Hoe kan je nu door één ei uit één doos te nemen en alleen maar naar dat éne ei te kijken, te weten komen welke eitjes in welke doos zitten?

Presenteer me uw paasbeste oplossing ten laatste op paaszondagavond: herve.tavernier2@pandora.be
Op paasmaandagavond geef ik een antwoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten