donderdag 25 november 2010

Historvius

Eergisteren heb ik weer een mooie Google Maps toepassing gevonden.
Maar je moet wel een beetje interesse vertonen voor geschiedenis.
En vooral voor historische gebouwen en historisch belangrijke plaatsen.
Met Hostorvius kan je een zeer uitgebreide verzameling ervan virtueel bezoeken.

image

Neem nu de schitterende Romeinse tempels van Paestum bijvoorbeeld.
Ik heb indertijd als deelnemer aan de Italiëreis van de zesdejaars van mijn oude school, tweemaal de gelegenheid gehad om dit schitterend complex in de buurt van Napels te bezoeken.
Nu kan ik er met Historvius opnieuw een kijkje nemen.

image

Maar niet alleen dat.
De site geeft me ook een samenvatting van de historische betekenis.
En een hele reeks links waar ik verdere informatie kan vinden.

Paestum is maar één voorbeeld uit de vele.
Petra, het Alhambra, de Paaseilanden, Delphi, Pompei,… zijn een paar andere keuzemogelijkheden.
Je kan selecteren op land, historische periode en historische figuren.

Volledig is de site natuurlijk nog bijlange niet.
En misschien vind je dat er een aantal belangrijke locaties ontbreken.
Maar ik kan je verzekeren dat een bezoekje garant staat voor een paar uurtjes boeiend historisch verzet.
Ga maar eens kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten