dinsdag 14 augustus 2012

Muziek pauzeren? Gebruik Flutter!

Een paar dagen geleden ontdekte ik een leuk stukje gratis software op net.
Flutter is de naam.
Als je het beeld hieronder bekijkt zal je snel doorhebben wat het ding doet: met één handgebaar kan je het afspelen van muziek of een film op je computer pauzeren of heropstarten.

image

Is dat nuttig? Tsa, wat is nuttig…
Ik vind het in elk geval een leuk gadget.
Want het gebeurt mij nog al eens dat ik via iTunes op de achtergrond naar muziek luister terwijl ik een blogberichtje schrijf, op het net surf  of foto’s bewerk in Picasa enz.
En plots rinkelt de telefoon.
Dan moet de muziek het zwijgen opgelegd worden.
Met Flutter kan dit met één geste van mijn hand! Geen geklik meer naar iTunes en de pauzetoets. Gewoon even mijn hand vóór de webcam volstaat.

Daarmee is een essentieel onderdeel van het Flutter-systeem genoemd: Flutter werkt via een koppeling met de webcam.
Als je Flutter installeert zoekt hij naar je webcam en start die op.
En dan wacht Flutter tot je je handpalm vóór de webcam brengt om de muziek (een film kan ook) te pauzeren.
Hetzelfde handgebaar opnieuw, doet de muziek of de film verdergaan waar ze gestopt was.

image


Flutter is leuk, maar heeft toch een paar beperkingen:
- het werkt alleen maar voor muziek/film afgespeeld met iTunes, Windows Mediaplayer, Spotify en Winamp.
- Flutter herkent via de webcam slechts één handgebaar met slechts twee opeenvolgende betekenissen: pauze en spelen

De reactie van Flutter op het handgebaar hangt af van de plaatsing van de webcam. Je zal zelf moeten uittesten wat de beste afstand van je hand tot de camera is en wat bijvoorbeeld de maximale afstand tot de camera mag zijn.
Proberen dus als je interesse hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten