donderdag 25 februari 2010

Ben je er ook bij?

Twitteren is ongetwijfeld een enorm succes.
Ik doe het ook, maar dan eerder passief.
Ik behoor tot de groep "lurkers", twitteraars die tweets lezen (twitterberichtjes van maximaal 140 woorden), maar die zelf nauwelijks een nieuwe tweet plaatsen.
Alhoewel: sinds ik twitter wordt mijn dagelijks blogberichtje ook dagelijks op Twitter vermeld.

image
Zo heb ik toch al 255 tweets bij elkaar geproduceerd.
Maar hard tsjilpen kan je dat niet noemen.
Zeker niet als je weet dat er dagelijks meer dan 50 miljoen tweets de lucht in gaan.

Op de officiële Twitter Blog is maandag de grafiek gepubliceerd van de spectaculaire groei die het twitteren op drie jaar tijd heeft gekend.

image
Op Twitter kan je het doen en laten volgen van beroemde persoonlijkheden.
De Daila Lama b.v., een man van 75 die nog altijd intens meedoet. Alhoewel hij naar het schijnt zijn tweets niet zelf schrijft…

image
Of Bill Gates, de schatrijke oud-Microsoft baas, die de evolutie van de informatietechnologie de voorbije decennia in zeer belangrijke mate bepaald heeft.

image
Of Lance Armstrong, 7-voudig tourwinnaar die weer vol ambitie droomt van nog een tourzege.

image
Maar je kan er ook de allerlaatste nieuwtjes lezen in vrijwel elk domein waar je belangstelling voor voelt.
En dat is wat ik het meest met Twitter doe: lurken aan de tweets van Google News, van CNN, van PCM, van New Scientist, van…
Gewoon onuitputtelijk, maar soms uitputtend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten