woensdag 3 februari 2010

Eet meer sla

Zestig is lestig is een gezegde.
Inderdaad van zodra je leeftijd met een 6 begint, wordt je met allerlei kwaaltjes geconfronteerd.
Dikwijls valt daar wel mee te leven.
Maar wat ik het ergst vind, is het toenemend falen van mijn geheugen.
Ik weet intussen al dat ik het functioneren van mijn hersencellen wat kan verbeteren door bosbessensap te drinken.
Dat heb ik hier al in mijn berichtje van 23 januari uitgelegd.

En de goede raad houdt maar niet op.
In Neuron van 28 januari laatstleden, publiceren Amerikaanse en Chinese wetenschappers van het Massachusetts Institute of Technology (MIT) in Cambridge US en van de Tsinghua University in Beijing, een artikel waarin ze aantonen hoe magnesium de geheugenwerking verbetert.
Bij muizen toch.
Maar wat goed is voor de muis…
Dus maar aan de magnesiumrijke kost.
Eet meer sla, ananas, noten,…


Van nu af aan kies ik bijgevolg regelmatig voor sla met bosbessen.
Of ananas met noten.
Of andere combinaties waar mijn smaakpapillen niet tegen protesteren…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten