zaterdag 20 februari 2010

Een sommetje maken

Sorry, ik heb (te laat) gemerkt dat er iets fout gelopen is met de publicatiedatum van mijn laatste blogberichtjes: mijn zaterdag-bericht stond er vrijdag al en mijn vrijdagpuzzelke staat er nu op zaterdag.
Alzheimer light of medium noem ik dat.
Het zal (misschien) niet meer gebeuren...

We laten trouwens de spellekes eventjes voor wat ze zijn en we schakelen over naar een puzzelke.
De opgave is simpel, de oplossing vraagt wellicht wat denkwerk of wat uitproberen:
imageHet is duidelijk dat de optelling niet klopt.
Je moet er nu voor zorgen dat de som wel 1111 bedraagt door in de getallen die je bij elkaar optelt, 5 cijfers te vervangen door een nul.
Als je denkt te weten hoe dat moet, stuur je me maar een mailtje.
Dat kan tot maandagavond.
Mijn adres: herve.tavernier2@pandora.be
Succes!
En dinsdag geef ik mijn oplossing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten