vrijdag 20 augustus 2010

Wie een put graaft voor een ander

Laatst kwam ik in Romershoven bij iemand langs die een diepe put aan het graven was.
Voor een ander denk ik.


”Hoe diep moet die put wel worden?” vroeg ik.
”Raad maar eens” zei de man.
”Ik ben precies 1m75 groot, en ik ga de put nog tweemaal zo diep maken als hij nu al is. En dan zal mijn hoofd twee keer zover onder de rand zitten als het er nu boven zit.”
”Ha, dan weet ik hoe diep de put zal zijn als je klaar bent” zei ik.
”Uw put wordt precies…. meter diep”.
”Amaai ge kunt goed rekenen” zei hij.
”Ha ge weet het” zei ik.

Weet je ook hoe diep hij moet graven?
Mail het me dan tegen zondagavond: herve.tavernier2@pandora.be
Maandagavond vertel ik of uw antwoord juist is.

Nog iets.
Eventuele gelijkenissen met een bestaande Romershovense puttengraver berusten op louter toeval.
Trouwens dit is gewoon een fictief puzzelverhaaltje, want in Romershoven zijn er geen mensen die putten graven voor een ander…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten