woensdag 21 juli 2010

Een virtueel geheugensteuntje

We moeten de kansen grijpen die er zijn.
Als het geheugen zijn beste tijd gehad heeft en je moet of wil alles op een rijtje houden dan moet je gebruik maken van efficiënte hulpmiddelen.
En die zijn er van allerlei aard.
Zo plaats ik regelmatig digitale Post-It stickertjes op het werkblad van mijn PC, met allerlei dingen die ik nog moet doen:

image

Maar eigenlijk is dat onvoldoende.
Want ik wil ook interessante webadressen bijhouden en foto’s en afspraken en…

Ik heb onlangs op internet een interessant middeltje gevonden dat dit allemaal en nog veel meer in één keer kan: Springpad
image

Je moet wel (gratis) registreren.
En dan kan je op je persoonlijke Springpad-pagina zowat alles opslaan wat je later nog denkt nodig te hebben: taken, adressen, winkellijstjes, waarschuwingen, foto’s,…
In de toolbar van je browser kan je een knop, een zogenaamde Springpad-clipper, plaatsen die je toelaat om met één klik een webadres in een Springpad-lijst op te slaan.
En alles kan direct direct georganiseerd worden in aparte lijsten enz.
Maar ”een YouTubeke” maakt dit meteen veel duidelijker:

Gebruik van Springpad

Handig voor mij, misschien ook voor jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten