woensdag 23 februari 2011

Crocodoc en broccolisoep.

Omdat broccoli een erg gezonde groente is, had ik het hier een tijdje geleden over een broccolisoep die we leerden klaarmaken tijdens de kooklessen van de Romershovense Landelijke Gilden.
Omdat een aantal van mijn lezers naar het recept van dit heerlijk kooksel vroegen, kom ik er vandaag op terug.
Maar ik doe dat om jullie tezelfdertijd te laten kennis maken met Crocodoc.

image

Crocodoc is een gratis online-dienst die je toelaat om documenten met anderen te delen.
Je kan dus een document uploaden en het dan, via een link of e-mail, beschikbaar stellen aan anderen.
Niets bijzonders zal je zeggen. Ik kan “al eeuwen” een bestand per e-mail naar anderen sturen!
Maar Crocodoc biedt je bestand (Word of pdf) niet zomaar aan die anderen aan.
Neen ze krijgen er een echte tekst-editor bij, waarmee ze de tekst kunnen annoteren met commentaar, kleurmarkeringen enz.
En volgens mij nog het interessantste: de auteur kan zijn tekst + de editor in een webpagina embedden, zodat hij daar online beschikbaar is voor commentaar.

Ik test Crocodoc vandaag op deze pagina uit met mijn broccoli-soep-recept.
Je moet in het venster hieronder eerst even doorscrollen en dan op "Thanks let me in" klikken.
Ik heb zelf al een paar tekstmarkeringen aangebracht.
Aan jullie om eventueel nog meer commentaar toe te voegen.
Maar laat het ons netjes houden…
Als je wil kan je de tekst markeren, kopiëren en dan b.v. in Word plakken.
En...als er Crocodoc bij u niet werkt: laat me maar iets weten: herve.tavernier2@pandora.be
Wil je dan ook vermelden met welke browser je werkt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten