vrijdag 4 maart 2011

Zwem zwemmer, zwem

Ik heb ons Leen lang geleden leren zwemmen in het Hoeselts zwembad.
Dit is geen groot bad. Het is een instructiebad van 16,66 meter lang en 6 meter breed.
Hoe diep het gemiddeld is, weet ik niet.
Op zondagvoormiddag heerste er indertijd een gezellige, familiale sfeer.
Dat zal nu nog wel zo zijn.

image

Lang geleden.
Leen zwemt nu stukken beter dan ik.
Ik doe het te weinig. Ik moet daar eens werk van maken, want zwemmen is één van de veelzijdigste bewegingsvormen. Prima om fit te blijven.

Maar om goed te kunnen zwemmen moet er natuurlijk voldoende water in het zwembad staan.
Veronderstel eens dat het Hoeselts zwembad halfvol is.
Als men er dan 75.000 liter water bij laat lopen is het voor vijf zesden gevuld.
Hoeveel liter water kan er dan in totaal in het Hoeselts bad?
En hoe diep is het gemiddeld?

Moeilijk is dit zeker niet. Met een klein beetje hersengymnastiek vindt iedereen wel de oplossing.
Laat het me dus allen weten tegen zondagavond: herve.tavernier2@pandora.be
Maandagavond om 21.30u. zie je hier of je juist gerekend hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten