woensdag 6 april 2011

Tweemaal nieuw in mijn blogje

Vandaag presenteer ik jullie twee nieuwigheden in mijn blogje.

Joliprint
In de zijbalk rechts, onmiddellijk onder mijn foto, zie je de nieuwe Joliprint-knop:

image

Veronderstel eens heel even dat je het de moeite waard zou vinden om één van mijn berichtjes te downloaden.
Je zou dan het hele bericht kunnen kopiëren en b.v. in Word plakken.
Maar met deze knop gaat alles veel gemakkelijker: als je er op klikt wordt een pdf-bestand van het blogbericht aangemaakt, dat je in een mum van tijd kan downloaden. En klaar is Kees.
Ik kan je verzekeren dat het resultaat er mooi verzorgd uit ziet.
Probeer maar eens 

Maar er is meer.
Je kan ook een bookmark naar Joliprint bij de favorieten in je browser plaatsen.
Klik hiervoor op onderstaand beeld en volg de instructies ter plaatse:

image

Nu liggen niet alleen mijn blogberichtjes, maar ook alle artikelen uit De Standaard, NRC Handelsblad, The NewYork Times, Scientific American…met één klik en keurig gepresenteerd binnen handbereik!

Dynamic Views 
Mijn blogje wordt gehost door Blogger.
Sinds een paar dagen biedt Blogger alle bloglezers de mogelijkheid om berichten in een zogenaamde dynamische lay-out te bekijken.
Naast de klassieke weergave, kan je ook kiezen voor een weergave in een berichten-flipcard, in een berichten-mozaïek, in een berichten-zijbalk, in een willekeurige snapshot-weergave, of op een tijdbalk.
In detail het verschil tussen al die presentaties uitleggen, heeft geen zin.
Je moet het maar eens zelf uittesten.
Dit kan door op onderstaand beeld te klikken.
Of door in de adresbalk bovenaan een bericht /view aan het adres toe te voegen.

image
En wie Google Chrome als browser gebruikt, kan een extensie installeren, waardoor in de adresbalk zelf al een layout kan gekozen worden.
Twee nieuwe speeltjes dus.
Veel plezier ermee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten