Het spelleke van deze week is er een voor ingenieurs.
Echte of “would-be-ingenieurs”.
De bedoeling is dat je bruggen bouwt over kloven en ravijnen, zodat de kleine werkmannetjes naar de overkant kunnen om hun werk te doen.
Bij het opstarten van het spel krijg je wel voldoende uitleg, maar ik zal de werkwijze toch even overlopen.
Om een brug te kunnen bouwen, moet je naar de ontwerpruimte.
Dat doe je door te klikken op het icoontje uiterst links bovenaan.
In de blauwe ontwerpruimte staan je 2 soorten bouwelementen ter beschikking:
- loopelementen die de werkertjes kunnen dragen
- verbindingselementen, die werkelementen kunnen verbinden en ondersteunen, maar die geen werkertjes kunnen dragen
Het komt er op aan om beide soorten elementen te combineren tot een bruikbare brug.
Van zodra je denkt een goede constructie klaar te hebben, kan je gaan testen door terug op het icoontje links bovenaan te klikken.
Denk er ook aan dat de gebruikte elementen “geld” kosten. En als het geld op is, is het bouwen gedaan.
Wat je nog in kas hebt, kan je rechts bovenaan zien.
De rest zal je wel ondervinden “al bouwend”.
Klik maar op het beeld hieronder om te ervaren dat ingenieursstudies niet van de simpelste zijn…
Geen opmerkingen:
Een reactie posten