maandag 21 september 2009

Een beetje zachte humor om de week te beginnen

Het cabaret van de dag van vandaag is mij te hard.
Ik hou niet zo van dat platvloerse, brute taaltje dat men vandaag op de scène en op het TV-scherm hanteert.
Ik hou meer van het zachtere genre.
Zoals Hermans en Sonneveld vroeger.
Ouwe bakken zal je misschien zeggen.
Goed, maar ik vond en vind daar toch meer aan dan aan dat voortdurend gesh… en gefu… van Alex Agnew bijvoorbeeld.

Maar gelukkig zijn er ook vandaag nog zachter gestemden.
Eén van mijn favorieten, die spijtig genoeg door ziekte een beetje op de achtergrond is verzeild, is Herman Finkers.
Daar kan ik echt van genieten.
Ik bied jullie een hier “een staaltje Finkers” aan om de nieuwe week met een lach te beginnen.
Ook als het maar een glimlach is…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten