vrijdag 4 september 2009

Vijgen na 21 juli: nog een maanlander…

Ik weet het wel.
Ik kom bijna 2 maanden na de glorieuze herdenking van 40 jaar eerste mens op de maan, nog eens met een maanlanderspelleke af…
Maar ik kon het niet laten. Deze versie was te knap gemaakt.
En wat het decor betreft, is ze behoorlijk realistisch.
Dat kon ik niet laten voorbijgaan.

image
Het realisme van het maanlandschap komt van Google Earth.
Eigenlijk van de Google Moon-module die in Google Earth is ingebakken.
Het gevolg: om dit maanlandertje te kunnen spelen, moet de Google Earth plug-in op je PC geïnstalleerd staan.
Als dat nog niet het geval is, kan je dat doen met de link in vorige zin.
Of je kan gebruik maken van de installatielink bij het opstarten van het spel.

In het spel wordt de landing van Apollo 11 gesimuleerd.
Je kan de helling van de maanlander regelen met de pijltjestoetsen.
Met de spatiebalk regel je de ontsteking van de remraketten.
De landingsplaats is als een roos te zien.
Zorg maar dat je afremt, want je vliegt er nogal snel naar toe.
Maar afremmen betekent ook brandstof verbruiken. En die kan dus ook op geraken…
Gelukkig kan je er voor kiezen om met een onbeperkte brandstofvoorraad te vliegen. Volgens mij een must in de leerfase van het spel. Anders kom je er nooit.

Kom op, Handige Harry's. Klik op het beeld hierboven en zet de maanlander zachtjes neer in de Zee der Stilte.
Happy landing!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten