zaterdag 29 januari 2011

Schoonmaken moet !

Vrijdagavond is bij mij iedere week schoonmaakavond.
Niet van mijn bureau, want dan zou ik niets meer terugvinden.
Maar van mijn PC.
Grondige virusscan met Microsoft Security Essentials.
Foutieve links en overbodige bestanden wissen met CCleaner.
Schijfopruiming met wat standaard in Windows aanwezig is.
En tenslotte wat misschien wel het belangrijkste is om mijn machientje soepel aan het draaien te houden: defragmentatie van de harde schijven.
Ook daarvoor heb ik lange tijd het standaard Windows-programma gebruikt.
Maar sedert een goede maand ben ik overgeschakeld op het gratis Smart Defrag.

Smart Defrag heeft het grote voordeel dat je het kan instellen zodat het permanent op de achtergrond draait.
Je moet je dus geen zorgen meer maken: je harde schijf wordt automatisch geordend van zodra je computer eventjes een rustpauze wil nemen.
Je werkt als het ware altijd met een propere lei.
Misschien een ideetje om ook eens uit te proberen?

image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten