zondag 1 januari 2012

Een voorspoedig 2012 !

6581898199_3fe8fb1600_o

Aan de 27.204 internetters die in 2011 mijn blog bezocht hebben en er 37.554 pagina’s bekeken hebben en (laat me ijdel hopen) ook gelezen hebben:

Een voorspoedig 2012 !

Ik hoop dat ik ook in 2012 het ritme van 1 berichtje per dag zal kunnen volhouden.
Dat zijn sinds het allerprilste begin al 1282 ”schrijfsels” geworden.
Ik wil dus ook in het komend jaar samen met jullie, mijn gemiddeld 75 bezoekers per dag, blijven mijmeren over het heden, het verleden en de toekomst, en jullie ook zo nu en dan met wat tips, nieuwtjes, spelletjes en puzzelkes “verblijden”.

Mijn nieuwjaarsbrief voor jullie is een oud gedicht van Albert Verwey, passend vind ik bij mijn 66 jaren, maar met de hoop dat ook jongeren dit nog mooi kunnen vinden.

Nieuwjaarsmorgen

Het jaar vangt aan en alle stormen slapen.
Wat zal ik vragen van de aanstaande dagen?
Zal ik de harp ophangen bij mijn wapen?
Zal van mijn fluit alleen het veld gewagen?
Of zal ik zwijgend gaan door nieuwe zonnen
langs de oever van de zee en schelpen rapen?
Een vreemde stilte is in mijn hart begonnen,
ik zie de maagden rank, en slank de knapen -
zelf ben ik rijp en grijs, tot volte en vree verwonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten