woensdag 3 maart 2010

Labyrint

Je hebt al wel gemerkt dat mijn blogje zijn inspiratie hoofdzakelijk haalt uit de zogenaamde positieve wetenschappen.
De bètawetenschappen.
Dit heeft natuurlijk te maken met mijn opleiding en mijn blijvende belangstelling voor alles wat met chemie, fysica, biologie, astronomie, informatietechnologie,… te maken heeft.


Zoeken naar wetenschapsnieuws, naar verklaringen voor verschijnselen, naar nieuwe toepassingen,… is mijn (hopelijk nog) lang leven.
Hoe ouder ik word, hoe meer ook sommige alfawetenschappen zoals geschiedenis en filosofie mij gaan boeien. En ook over sommige domeinen van de gammawetenschappen zoals pedagogie, psychologie en communicatiegammawetenschappen wil ik blijven leren.
Elke nieuwe bron om die dorst te laven wordt dan ook met open armen ontvangen.
En er is weer iets nieuws op komst.
Uit Nederland en op TV.
De VPRO en Teleac starten vanavond om 20.50u. op Nederland 2 met Labyrint.
Labyrint wil het volledige wetenschappelijk terrein bestrijken.
Elke uitzending zal een actueel thema vanuit verschillende invalshoeken benaderen.
Het is dan ook niet verrassend dat de eerste uitzending zal gaan over de werking van het menselijk brein in de verkiezingstijd.
Hoe verwerken en interpreteren menselijke hersenen de vloed aan informatie waarmee ze in een verkiezingsperiode platgewalst worden.
Kijken dus!

Alhoewel Labyrint aan de basis een TV-programma is, kiezen de makers voor een totale multimediale aanpak: het programma krijgt een eigen website waar dieper op de programmathema’s zal worden ingegaan, je kan je abonneren op een Labyrint RSS-feed, je kan twitteren met Labyrint en je kan fan worden van een Labyrint-groep op Facebook.
En uiteraard worden we voor Labyrint warm gemaakt via een promo-filmpje op YouTube.


Ik heb met dit nieuwe speeltje op 3 maart toch een beetje een laat Sinterklaasgevoel: vol verwachting klopt mijn hart.
Ik hoop dat het lekkere koek wordt en geen gard…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten