zondag 3 mei 2009

Een beetje voyeurisme mag wel in de lente

Ik herinner me hoe ik als jonge jongen in de lente altijd op hete kolen zat om eens in het nestje te kijken als ik wist dat er ergens in de buurt een vogeltje met eikes lag.
Mijn vader vermaande mij dan altijd: "Let op, als ge teveel gaat kijken zal het vogeltje niet meer verder broeden".
Ik liet het dan meestal wel zo. Voor eventjes toch. Maar stiekem ging ik dan toch nu en dan eens loeren.

En nu is er internet...
Nu moet dat niet meer stiekem: men heeft er webcams opgezet!
Op de site Beleef de Lente van Vogelbescherming Nederland, kan je letterlijk in de nestjes gluren.
Er zijn meerdere webcams actief. Je hebt een ruime en interessante keuze.
Eén ervan is van een koolmeesje dat met 9 eikes ligt.
Je ziet het nestje hieronder.
Je kan eens alles goed bekijken. Zo'n beetje voyeurisme mag nog net denk ik.
Maar reclameer niet als het vrouwke niet op het nestje zit.
Met internet kan en mag veel, maar broeden op bevel is er (nog?) niet bij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten